יום רביעי, 15 בדצמבר 2010

שינה של תינוקות - איך עושים את זה?!

כולנו מקבלים המון טיפים ועצות איך לפתור בעיות שינה של תינוקות, מסתבר שלא משנה באיזו שיטה תבחרו, המרכיב הכי חשוב הוא עקביות!

טיפים להורים
ממה כדאי להימנע כשאנחנו עובדים על שיפור שינה של התינוק? כיצד יוצרים טקס שינה מרגיע ונינוח לתינוק? ומה הקשר לדיכאון לאחר לידה, תמ"ל וטלוויזיה? 
לכבוד אירוע בוקר בנושא הקניית הרגלי שינה של תינוקות, שייערך ב-17/12 ביקשנו מהלינה הרו ומשירה קראוטהמר, להאיר את עינינו ולהשקיט את לילותינו - איך והאם זה אפשרי לשפר הרגלי שינה של תינוקות?!
 
כולנו מקבלים המון "טיפים" ועצות איך לשפר את הרגלי השינה של ילדינו. יש הרבה גישות ושיטות לשינוי הרגלי שינה. המרכיב הכי חשוב בשינוי הרגלי השינה, בכל דרך שלא תהיה, היא עקביות! לא משנה מה הגישה, העיקר העקביות.
במחקר שנערך בבוסטון על 1,600 תינוקות מגיל אפס עד גיל שנתיים, בדקו את מספר שעות השינה של תינוקות בני חצי שנה, שנה, שנה וחצי ושנתיים.
מהמחקר עולה שישנם 3 דברים עיקריים שכדאי להימנע מהם כשאנחנו עובדים על הרגלי שינה בתינוק/ פעוט:
  • להימנע מלתת דייסת אורז לפני גיל 4 חודשים. ישנם הורים שנותנים דייסה לתינוק (אפילו בבקבוק) כי שמעו שזה ישביע אותו וכתוצאה מכך הוא יישן טוב יותר בלילה. במחקר מצאו שתינוקות שקיבלו דייסה, לא רק שלא ישנו יותר שעות הם ישנו פחות שעות. ולמה?אם תינוק לא יודע להרדים את עצמו, הדייסה לא תעזור כשהוא יתעורר בלילה. אם הוא לא יודע איך להרדים את עצמו הוא יקרא לעזרה גם אם הוא לא רעב.
  • לא לתת לתינוקות ופעוטות לצפות בטלוויזיה. באותו מחקר של 1,600 תינוקות מצאו שתינוקות/פעוטות שצפו בטלוויזיה ישנו פחות מתינוקות שלא צפו בטלוויזיה. ה AMERICAN ACADEMY OF PEDIATRICS ממליץ לא לצפות בטלוויזיה עד גיל שנתיים. ד"רSWANSON מסיאטל, וושינגטון ציינה שצפייה בטלוויזיה גורמת להשמנת יתר, לבעיה בריכוז ואחר כך לדיאגנוזה של ADHD (היפראקטיביות והפרעת קשב וריכוז) ועלולה לגרום גם לעיכוב התפתחות השפה. יש כאלה שאומרים לא לצפות בטלוויזיה לפחות שעתיים לפני השינה אצל ילדים יותר גדולים שכן זה יוצר אצלם גירוי יתר. גם למבוגרים שרוצים לשפר את השינה שלהם מומלץ לא לצפות בטלוויזיה לפחות שעה לפני השינה.
  • להימנע מהידרדרות למצב של דיכאון לאחר לידה. המחקר הראה שתינוקות ישנו פחות טוב אצל אמהות שסבלו מדיכאון אחרי לידה, דבר שכשלעצמו מחמיר את הדיכאון עוד יותר. כדאי ללמוד מהם הסימנים של דיכאון לאחר לידה וכיצד מטפלים בו.
  • בנוסף, במחקר אחר מצאו שהנקה לעומת תמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות) לא השפיעה על שעות שינה של התינוקות וגם לא עישון של האם.

כיצד יוצרים טקס שינה מרגיע ונינוח לפעוט?
  • כדאי שכל ההכנות לשנת לילה יהיו בחדר השינה של הילד. חשוב שזה לא יהיה מפוזר בכל הבית. הבהירו מראש כמה ספרים, שירים או משחקים יהיו במהלך טקס השינה כך שלא יהיה מקום לנהל משא ומתן על זה. הימנעו מסיפורים מפחידים וממשחקים מעוררים.
  • הקדישו מספיק זמן, לפחות חצי שעה , להרגיע ולתת את תשומת הלב שהילד זקוק לה. אם ממהרים, ילדים מרגישים את זה דבר שיגרום לנטייה מוגברת לצאת מהחדר או לבקש מכם להישאר יותר זמן.
  • אם שני ההורים מתחלפים בלילות הם לא חייבים לעשות בדיוק את אותו טקס שינה, אבל חשוב שזו תהיה אותה שגרה, סגנון ותגובות דומות לחרדות, מאבק כוחות או מניפולציות.
  • תאשימו את השעון! אם הוא מתחיל לנהל משא ומתן לעוד סיפור או משחק או שיר תגידו שבשעון כתוב שזה זמן לישון ( 8:00 לדוגמה) ולכן חייבים לישון. אפשר להגיד שנגמר לכם הזמן היום אבל מחר אפשר להתחיל יותר מוקדם כדי שיהיה מספיק זמן להכל.
  • כדאי להזהיר את הילד כמה דקות לפני שמכבים את האור. אפשר להגיד "נשארו לנו כמה דפים בספר ואז אנחנו מכבים את האור" . לפעמים הם אוהבים לכבות את האור בעצמם, זה נותן להם תחושה שהם בשליטה.
  • אם קשה לילד שלכם להבין זמן ומספרים אפשר להשתמש בשעון מעורר או בשעון רדיו ואז כשהשעון מצלצל או המוסיקה מתחילה אומרים שזה זמן לישון.
  • כדאי לעבוד עם הילד בדמיון מודרך. אם הוא אומר, אני לא יכול להירדם, תלמדו אותו טכניקות להרגעה כמו נשימות עמוקות, להרפות את חלקי הגוף השונים.....אפשר להשמיע דיסק מרגיע ואפשר לנסות דמיון מודרך. יש לילדים דמיון מאד מפותח, יותר ממבוגרים. הם משתמשים המון ב"כאילו". הם יכולים לחשוב על דברים רגועים ונעימים. להגיד להם לעצום עיניים ולדמיין שהם בחוף הים או בגינה יפה.... אפשר להציע להם לחשוב על ספר שהם אוהבים (כמובן לא ספר מפחיד) ולדמיין שהם בתוך הספר ומשחקים ביחד עם הדמויות. הם יכולים לדמיין מה יקרה להם בחלומות, לדוגמה שהם בלרינה או שחקן ספורט ואז תהיה להם תחושה שהם בשליטה.
אנחנו בטוחות שאם תעזרו בטיפים האלו ההשכבה והלילות יראו אחרת.
אנחנו מאחלות לכם הרבה שינה רצופה ולילה טוב!
הלינה הרו, אחות ויועצת שינה מוסמכת, בייבי לינק
שירה קראוטהמר, אחות ויועצת שינה מוסמכת, בייבי לינק

ובהזדמנות זו: את מוזמנת לבוקר מעשיר לאמהות לתינוקות
הכולל הרצאה וארוחת בוקר

מרצה: שירה קרוטהמר יועצת שינה מוסמכת מבית בייבי לינק.
אל תירדמי, תפסי לך מקום...
לפרטים:
שינה של תינוקות

יום רביעי, 8 בדצמבר 2010

מסעדת רוטשילדס קיטשן תל אביב מכניסה למטבחה את השפים הגדולים בארץ

כמה פעמים רציתם לאכול במסעדת אידי באשדוד והתעצלתם לנסוע?
או שכולם שיגעו אתכם על מסעדת מחנה יהודה בירושלים ולא הצלחתם להזמין מקום?
חודש שפים ברוטשילדס קיטשן - דצמבר 2010
המסעדה הכי תל אביבית שיש, מעידה על כך גם במקוריות  -
רוטשילד'ס קיטשן חוגגת שנתיים ומביאה לשדרות רוטשילד את השפים המובילים מכל רחבי הארץ.
השפים יציעו תפריט מיוחד מעולמם הקולינרי וכן יינות ואלכוהול במחירים אטרקטיביים מבית יקבי בנימינה.
זוהי השנה השנייה למסורת (ואני עדה לאווירה המעולה שהייתה בשנה שעברה).

מה בתוכנית?
08/12/10 - שף אידי ישראלוביץ ממסעדת אידי אשדוד
15/12/10 - השפית שיר הלפרין מיזמי שוק הנמל ת"א
22/12/10 - השף אסף גרניט מסעדת מחניודה מירושלים

מנות השפים המיוחדות משולבות בתפריט גם במהלך כל הסופ"ש כך שאם אתם לא משיגים בייביסיטר אפשר לנצל את סוף השבוע...

לחברות מועדון אמא בהצגת כרטיס מועדון - 10% הנחה (כל השנה וגם בחודש זה)
לעדכונים בזמן אמת לחצו והצטרפו לפייסבוק של רוטשילדס קיטשן


להתראות ברוטשילד...