יום ראשון, 23 באוגוסט 2009

ייתושים- איך להתמודד איתם בדרך טבעית

מי לא מכיר אותם, הם עוקצים, סליחה הן עוקצות, הם מטרידים מעבירים מחלות. ונוסף על התענוג המקומי לאחרונה הגיעו גם הייתושים החדשים- היישר מסין באהבה- יתוש הנמר האסייאתי. קניתי את הנורה הסגולה שאמורה לעשות מהם ברביקיו- הם לא לא מתעניינים, חומרים כימיים אנחנו לא ששים למרוח על גופנו ובטח שלא על גוף יקיריינו הקטנטנים. אז מה כן?

בלהה הראל גורן, ארומאתרפיסטית ובעלת רשת חנויות 'בייבי טבע ' וגם דולה ! - חולקת עימנו כמה טיפים כיצד להתמודד עם הידידים הפחות רצויים שנלווים לקיץ.

למי שמעדיפה לקנות את המוצרים הטבעיים שלה, בחנויות בייביטבע, תוכלי לרכוש מוצרים בהנחה נהדרת, את רק צריכה להיות חברת מועדון- הצטרפי עוד היום במחיר של 60 ש"ח בלבד לשנה!


בלהה הראל -גורן

טיפים לדחיית יתושים וטיפול בעקיצות בדרך טבעית


הקיץ הגיע ועימו היתושים המרגיזים, או יותר נכון היתושות. נקיבת היתוש היא העוקצת ומשאירה אחריה חומר דמוי ארס הגורם לתופעות של נפיחות וגרד. במרבית המקרים, אם לא נגרד את העקיצה, היא תחלוף תוך שעות ספורות, אך אם התינוק או הילד יגרד את העקיצה, הוא למעשה יחדיר לתוך העקיצה חיידקים הגורמים לזיהום משני ועל העור יופיעו פצעים שיאריכו את משך החלמת העקיצה.

הרגעת עקיצות באמצעות שמנים, הינה דרך יעילה, טבעית ובטוחה לשימוש גם בקרב תינוקות וילדים, בבית ומחוץ לו. בשל העובדה שעורם של תינוקות וילדים הוא בעל סבירות גבוהה יותר להתפתחות תגובות אלרגיות בעור, מומלץ להשתמש בתכשירים המתאימים להם במיוחד ולוודא שהם מכילים מינון נכון של שמנים טבעיים.


מניעת עקיצות יתושים:



מוסקיטול- תערובת שמנים למבער לדחיית יתושים

מומלץ לגדל בזיליקום בגינה ליד הדלת או באדנית על אדן החלון- ריח הבזיליקום מרחיק את היתושים.

מומלץ להשתמש בכילה בבית ובחוץ- כיום ניתן לרכוש כילות המתאימות למיטה, לעריסה ואפילו לעגלה.

מרבית התכשירים לדחיית יתושים מכילים חומרים העלולים לגרום לתגובות קשות בעור, במיוחד בקרב תינוקות וילדים שהם בעלי עור עדין ורגיש במיוחד. לכן מומלץ להשתמש בתכשירים מיוחדים המותאמים לתינוקות, על בסיס טבעי.

הכנת חליטת צמחים: שמים בכוס 1 כף רוזמרין ו-1 כף נפית החתולים (ניתן להשיג בבתי טבע) ושופכים מעל מים רותחים. ממתינים כחצי שעה, מסננים, מצננים, מוזגים לבקבוק ספריי ושומרים בקירור. ניתן להתיז באזור הרצוי או ישירות על הגוף.

ניתן להשתמש בשמנים ארומטיים המרחיקים יתושים: שמן לבנדר טהור ניתן לטפטף ישירות על הבגדים, על העור או לטפטף 2-3 טיפות על צמר גפן ולשים מתחת לכרית בלילה. אל חשש- השמן אינו מכתים את הבגדים או המצעים.
שמנים נוספים המתאימים להרחקת יתושים: שמן עץ התה, שמן אקליפטוס לימוני, שמן סיטרונלה, שמן גרניום ושמן עשב לימון- יש לוודא שהתכשיר יכיל יותר מסוג אחד של שמן, להגברת היעילות. חשוב לדעת שהתכשירים הטבעיים על בסיס שמנים, יעילים לשעתיים בלבד ולכן יש לחזור על המריחה בתדירות גבוהה.

מוסקיטול ספריי- תרסיס 100% טבעי להרחקת יתושות


הרגעת העור לאחר עקיצה:

ג'ל טבעי להרגעת עקיצות יתושים ומדוזות


מומלץ להשתמש בתכשירים טבעיים ועדינים, המותאמים גם לתינוקות קטנים.
שמן לבנדר מתאים מאד גם להרגעת עקיצות- ניתן לטפטף 2-3 טיפות לבנדר ישירות מהבקבוק, על העקיצה.

אם הילד נעקץ במקומות רבים בגוף, ניתן להכין תמיסה להרגעת הגירוד: מוהלים 10 טיפות שמן לבנדר עם 100 מ"ל מיץ לימון סחוט טרי ומורחים על העקיצות.



במידה ונוצר זיהום במקום העקיצה, יש להתייעץ עם הרופא המטפל.
מאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי כזה או אחר והינו בגדר המלצות בלבד!


לקריאת מאמרים נוספים מבית 'בייביטבע'- הכנסו לכאן

לקבלת הטבות נהדרות מבית 'בייביטבע'- לחברות מועדון אמא- הכנסו לכאן
לאתר בייביטבע- הכנסו לכאן

אין תגובות: