יום רביעי, 4 בינואר 2012

פינת ההנקה המושלמת שלי


לרגל השקת תחרות "פינת ההנקה המושלמת"
יש לנו הכבוד לארח בבלוג של מועדון אמא את אושרית גור,
בעלת פורטל מניקה ובוטיק לאישה 
www.MyNika.co.il

האם את מתחברת לדמות האחות שופעת החזה או שפשוט
בא לך לצעוק:
תעזבו אותי באמאשלכם?

***



לפעמים שואלים אותי "תגידי איך הגעת בכלל לקטע הזה של הנקה?...
את לא נראית כזו"
"לא נראית מה?"
אני מקשה
"נו.. (הם מתפתלים) כזו אחת שתתעסק בהנקה. יותר מתאים לך פרסום וטלוויזיה
(שזה מה שעשיתי כל חיי הבוגרים) אולי אופנה?"
הם מציעים לי רעיונות לתעסוקה,
רק כדי שזה יסתדר להם במשבצת של אמא אדמה מניקה.
"מה אני לא נראית כמו אמא אדמה" אני נעלבת ומכניסה את הצד השני למצוקה קשה
אני מגלה לכן. יש לי תחביב. אני אוהבת לאתגר את התפיסות שלנו (גם של עצמי)
לגבי מהי אמא טובה, רעיה טובה, בת טובה ובכלל מה זה טובה? נכונה? הרבה
ממה שאני עושה בחיי האישיים או המקצועיים גורם לרבים להרים גבה וזה יופי!
כי כשמרימים גבה רואים יותר טוב!
והאמת שזה מעניין.... איך צריכה להיראות אישה ש"מתעסקת" בהנקה,
כלומר מעודדת ותומכת בנשים לאחר לידה? דודה? אנגלוסקסית? אחות רחבת
כתפיים ושופעת חזה? שמלות שנראות כמו וילון? מה יש בה, בתמונה התרבותית
שלנו שאישה מניקה או מתעסקת בהנקה צריכה להיראות?

תחשבי על זה עוד רגע ובינתיים אני רוצה לספר לך למה אנחנו נפגשות כאן עכשיו
בשנה וחצי האחרונות, מאז שהעסק שלי "ניקה אורגניקס" קיים, ואתר "מניקה" פעיל,
נתקלתי כבר בכל הצבעים והצורות של אימהות מניקות. כאילו שבכלל לא רוצות ולא
מתחברות אבל מה לעשות שהן משפריצות חלב... אז הן מניקות. חלקן מסיימות עם
זה ברגע שהן יכולות וחלקן דווקא זורמות עם זה תקופה די ארוכה.
פגשתי גם אימהות שכל ההיריון תכננו להניק ורצו את זה כל-כך אבל הכל התחרבש
והקשיים שבדרך הכריעו אותן לוותר על זה, עבורן הרצון להניק התחלף ברגשות אשמה
וייסורי מצפון. חלק מהנשים הצליחו להתגבר על הקשיים והן מחזיקות בארסנל סיפורי
הגבורה שלהן גם את ההצלחה הזו. פגשתי גם אימהות שמניקות באותה קלות שהן
ממצמצות. פגשתי כאלה שכבר לאחר לידה לקחו כדורים לייבוש חלב
ותעזבו אותי באמאשלכם.

ולמה אני מספרת לכן את זה ?
זוכרות שכשהיינו ילדות קטנות היינו משחקות בלהיות אמא?
שם בעצם התחלנו להגדיר את הזהות האימהית שלנו לראשונה.
התחלנו להתאמן על התפקיד הזה שהעתיד צפן לנו. לאורך השנים צברנו חוויות
והאמא הזו השתנתה ונבנתה כל פעם מחדש בדמיוננו.
לאחר הלידה, שנייה אחרי שהתינוק בוקע מתוכנו, אנחנו למעשה פוגשות את אותה
זהות מדומיינת בפעם הראשונה. כשאני התבוננתי על עצמי ועל נשים לאחר לידה
מצאתי דווקא את ההנקה כמו חלון מיוחד שונה וראשוני של אישה בצעד הראשון
שלה להגדרת הזהות האימהית האמיתית שלה.

היחס של אישה להנקה והאופן שבו היא מגשימה את זה, הוא למעשה הפעם
הראשונה שכל אחת מאיתנו מקבלת החלטה על גופה מול התינוק שלה
ותוך כדי
גם מתחילה לחפש ולעצב את הדמות שהיא רוצה להיות כאמא. זה אקט ראשוני
ואינטימי וכל החלטה שמתקבלת בו עוברת עימות מתמיד של האמא המדומיינת
שלה ועם הסביבה שמעמידה לה מראות ואמיתות שלא תמיד נוחות לה. וכבר
בראשית דרכה מוצאת את עצמה האמא הטרייה בדיאלוג מתמיד ולא פשוט בכלל
על כינון האמא שבה.

אז מה "אחת כמוני" בעצם "מתעסקת" עם הנקה?
הנקה זו בסך הכל כותרת להזדמנות אמיתית לפגוש נשים באחד הרגעים הכי
צלולים שלהם כאימהות. כן קראת נכון. צלולים. בניגוד לדיעה הרווחת אני מאמינה
שאישה לאחר לידה והיחס או הרגש שעולה בה כלפי ההנקה הוא כל כך אותנטי
ובלתי אמצעי והוא חלון אמיתי עבורה להתבונן אל תוך האמא שהולכת להוולד
עכשיו. זה אגב נכון לכל לידה גם לילד רביעי, כי עם כל תינוק נולדת אמא חדשה.
ובדיוק לרגע הזה אני רוצה לצייד אימהות בידע וכלים שיעזרו לחדד את האינטואציה
שלהן
ולראות בצלילות את מה שנכון ומתאים להן. "מניקה" שם בשביל לעזור לכל
אחת להגשים את הבחירות שלה. בין אם היא בוחרת להניק ובין אם לאו.

אז מה זו התחרות הזו?
עבור אימהות מניקות פינת הנקה בעיני היא מקדש פרטי שבו אנחנו חוגגות את
ראשית האימהות שלנו. כאן זה המקום שלי לאמר לכן אימהות, שכמו שבניתן
חדר תינוק מאובזר ומתוקתק, ככה אני מזמינה אתכן ליצור עבורכן פינת הנקה
מאובזרת ומפנקת
. אני מאמינה שכשמשהו כל כך מרכזי מקבל נוכחות גם
במרחב הפיסי שלנו הוא מתעצם. אנחנו קובעות עובדה. אנחנו בעצם מעבירות
מסר לתת המודע, ליקום לסביבה – למי שתבחרי ... אני אמא מניקה,
זה חלק מהמהות שלי עכשיו ואני רוצה לעבור את זה הכי בסבבה
בקלות ובהנאה שאפשר


להשתתפות בתחרות "פינת ההנקה המושלמת שלי" כל שעליך לעשות הוא
לשתף אותנו בסיפור או צילום של פינת ההנקה שלך על קיר הפייסבוק של פורטל מניקה.

בהצלחה!

כותבת: אושרית גור, 
בעלת פורטל מניקה ובוטיק לאישה www.MyNika.co.il

אין תגובות: