יום ראשון, 5 בספטמבר 2010

הילדה שלי נכנסה לגן טרום חובה - למה זה כל כך קשה לי??!

"אמא, אני לא מכירה כאן אף אחד. אין לי כאן אפילו חבר אחד. בא לי להסתלק מכאן!"
אני באמת לא זוכרת מתי הזלתי ככה דמעות והייתי כל כך עצובה.
ביום הראשון, גן טרום חובה, הגענו ממש מוקדם. ישבתי עם בתי הבכורה, ליאל, לצייר.
פתאום הגיעו 34 ילדים נוספים עם ההורים שלהם.
ניסיתי להיראות שמחה וחזקה בשבילה. אבל כשהיא אמרה את המשפט מלא המודעות והעצוב הזה, העינים שלי התמלאו דמעות. הסתתרתי מאחוריה ואמרתי: יהיה בסדר. את תכירי חברים. גם כשנכנסת לגן של כנרת לא הכרת אף אחד ותראי כמה חברים נפלאים יש לך משם. לאט לאט.
ובתוך הלב שלי זעקתי: בואי, נלך מכאן. אני אלמד אותך הכל בבית. הכי טוב שפשוט תיכנסי לי חזרה לבטן, שם יכולתי להגן עלייך מפני העולם כולו.
מאז עברו 4 ימי גן. הידיעה הזו שהיא מרגישה לבד, יושבת שם ומרגישה לבד, שוברת אותי.
אני ממש עצובה. ביום השני הכנתי כמה משפטי מחץ כמו:
לכל הילדים קשה, כבר הצלחת אתמול, את יכולה. יהיה בסדר. אני איתך.
ביום השלישי קבעתי איתה שבכל פעם שהיא מרגישה לבד או עצובה היא תגיד בלב: פצ'ון (מילה שהמצאנו) ואני אשמע אותה בלב ואחבק אותה חזק חזק. וגם שיתפתי את הגננת במה שהיא מרגישה.
ובכל בוקר הלב שלי נשבר מחדש. ובכל צהרים כשאני לוקחת אותה השברים הופכים לרסיסים.
אני יודעת שזה יקח כמה ימים וזה יעבור. אני יודעת שזה יחזק אותה לעתיד.
אני לא בטוחה שהיא מצליחה לראות את זה.

"משפחה פלוס" בניהולה של רחל לוי המופלאה, הסכימו להעניק לחברות מועדון אמא ייעוץ טלפוני ללא תשלום, בכל יום, בתיאום מראש. לכבוד הכניסה או החזרה לגן ובכלל.

הן מספרות שמאות אמהות מהמועדון כבר התקשרו בנושא החזרה לגן.
סימן שאני לא לבד...
אם את מרגישה (לא טוב) כמוני, את מוזמנת לפנות אליהם
הצוות המקצועי נפלא וישמח לעזור ולתת עצות. פשוט לחצי על הלינק:
משפחה פלוס 
יש שם מספר טלפון, וגם אפשר להשאיר פרטים בטופס "צור קשר" והם חוזרים עם מועד נוח לשיחת הטלפון.

עצה קטנה ממני:
תהיי חזקה. מסתבר שהילדים שלנו באמת מרגישים אותנו בצורה מופלאה וחשוב לשדר להם חוזק ורוגע.

עד כמה שזה עוזר - זה קשה להם וקשה לנו, אבל אומרים שעד אחרי החגים הכל עובר...

שלך,
רוני האמא המחכה לאחרי החגים...

2 תגובות:

עדי דרור אמר/ה...

אני כל כך מזדהה, ואת כותבת מקסים.
אני מנסה לומר לעצמי בלי הרף את כל הבלה בלה של "עדיף שאת הדברים הקשים שהם צריכים ללמוד הם ילמדו כשאנחנו עוטפות אותם באהבה ולא מאוחר יותר לבדם", ועדיין הלב נקרע.
https://adidror.wordpress.com/

www.imaclub.co.il אמר/ה...

תודה עדי :-)
האמת, שהקלישאה היחידה שעובדת היא שבאמת מיום ליום זה נהיה יותר קל, לנו ולהם :-) תודה על החיזוק ושנה נפלאה