יום רביעי, 22 בפברואר 2012

עשר מכות של ילדים


ליאל בת 3 חודשים, שוכבת על הבטן ומסתכלת בהערצה על בן דודה.
הוא, מצידו, רוצה כבר לשחק אותה. הוא לוקח כדורסל מנופח ומטיח ברצפה.
לצערו ויותר מכך לצערי, היא אכן לא יודעת עדיין לתפוס כדור. אבל מסתבר שהיא יודעת לנגוח בו עם הראש.
הפרצוף מלא ההנאה שלה מתחלף בעלבון צורב ודמעות תנין. ואני?!
מתמלאת רגשות אשם, דמעות כבדות, רצון להכניס אותה חזרה לבטן. המכה הראשונה של בתי.

 ילדים חוטפים מכות. ילדים נופלים. הורים אמורים לעבור את זה בשלום.
אני מודה – כל זיכרון של מכה כזו נשאר איתי לנצח. מעורר בי צמרמורות וחרטות אינסוף כשאני נזכרת בו.

כינים בראש ילדינו מציקות לגמרי כמו אחת ממכות מצרים,
אבל טיפת דם אחת שיוצאת מגוף הבנות שלי שוות ערך מבחינתי לכל עשר המכות.

כמה פעמים אמרת – למה לא חשבתי על זה לפני שזה קרה?!
למה אין מדריך כזה להורים שמפרט את כל הדברים שצריך להימנע מהם? ואם היה, האם הייתי באמת רוצה לקרוא על כל הצרות שעשויות להגיע?!!

אומרים שאין חכם כבעל ניסיון, אבל אם נוכל ללמוד מניסיונם של אחרים
ולמנוע מילדנו להיפגע - למה לא?

בשישי בבוקר נסענו לטיול. בתחנה האחרונה לפני החזרה, ירדנו מהר בנטל שם היה קפוא.
כרכנו את שירה הקטנה בשמיכה שיהיה לה חם ונעים (כי הייתה מצוננת), הידיים שלה עטופות בתוך השמיכה.
והיא? מאושרת ורצה עם הילדים האחרים בירידה.
ונופלת. על הפנים. הרמנו אותה וגילינו פה מלא בדם ושיניים שבורות.
מכאן הדרך לבית החולים פוריה הייתה קצרה. לשמור עליה בהכרה, לשמור שהיא לא בולעת אף שן, להרים אותה על הבטן ההריוניות שלי ולנשום...

איך ראיתי אותה רצה עם הידיים כרוכות בשמיכה ולא צעקתי  לה: "עצרי"
ואיך מוחקים מהראש תמונה של פני הילדה שלך מלאות בדם??

כדי שלא תגידי "לא חשבתי על זה"ריכזנו המלצות בטיחות של ארגון "בטרם" לחופשה עם הילדים ולטיולים. אל תחשבי על זה יותר מדי, אבל מומלץ לקרוא פעם אחת כדי לדעת ולמנוע.

אם יש לך חוויות נוספות שיוכלו לעזור לעוד הורים אנא כתבי לנו.

שנמשיך לטייל, לשמור וליהנות יחד כמשפחה!
ושיהיה רק בריאות...


מטיילים עם ילדים. הצילום באדיבות רונה טפר, צלמת הריון, משפחה ואירועים

תגובה 1:

שרון לוי אמר/ה...

אני מזדהה עם כל מילה. מאז שהחלקתי במדרגות עם בתי התינוקת בידיי (לא קרה כלום, חוץ מזה שאני נחבלתי) אני בהיסטריה מוחלטת עליה. אבל אין מה לעשות, אנחנו בני אדם ולא רובוטים וילדים נופלים ועוד ייפלו מיליון פעמים. אולי עדיף להישאר איתה בבית ולצפות בקופיקו פרקים מלאים. מה כבר יכול לקרות?