יום רביעי, 23 ביוני 2010

קייטנה לילדים בעלי עודף משקל, שיבא

הקייטנה לשיפור איכות ואורח החיים בקרב
ילדים בעלי עודף משקל

השמנת יתר מוגדרת כעודף משקל של יותר מ- 20% ממשקל הגוף הנורמאלי.
מרבית המבוגרים השמנים סבלו מהשמנת יתר בילדות, ו כ-60-80% מהילדים השמנים יתפתחו למבוגרים שמנים. המרכז הרפואי אדמונד ולילי ספרא לילדים בתל השומר שם לו למטרה לטפח ולהקנות הרגלי אכילה נכונים ובריאים בקרב בני הנוער בישראל. זו השנה העשירית בה פועלות במרכז הרפואי "שיבא" קבוצות לימוד לאכילה נכונה ובריאה, קבוצות ספורט, קבוצות פסיכודרמה, דרמה תרפיה וקבוצות תמיכה להורים ולילדים הסובלים מעודף משקל. מטרת הקבוצות הינה ללמד את המשתתפים לאכול נכון, להדגיש בפניהם את חשיבות הפעילות הגופנית בירידה ובשמירה על המשקל ובעיקר לשפר את דימוי הגוף, התנועה והביטחון העצמי.

החופש הגדול נחשב לתקופה המועדת לפורענות בקרב ילדים ומתבגרים בעלי משקל עודף. בזמן שחבריהם מבלים את זמנם בשהייה בים ובבריכה, ילדים בעלי עודף משקל מעדיפים לבלות את הקיץ בישיבה בבית, מול המחשב והטלוויזיה. השהייה הארוכה בבית והשעמום גורמים לאכילת יתר, התנהלות המביאה באופן טבעי לעלייה במשקל ולתחושות של בושה, דיכאון, בידוד חברתי ולמעשה כאן תחילתו של מעגל קסמים שהיציאה ממנו נתפסת לעיתים כבלתי אפשרית. הורים העוקבים בדאגה אחר ילדיהם המשמינים לנגד עיניהם, חשים לא פעם חסרי אונים ונתקלים בדילמות לא פשוטות. באופן זה, כל מפגש הורה-ילד,לרבות יציאה לנופש משפחתי, הופכת לא פעם לסאגת ריבים מתמשכת אשר מוסיפה לתחושת התסכול הקיים ממילא.

הקייטנה לילדים עם השמנת יתר של ביה"ח תל השומר הוקמה כדי לעזור לילדים ולמשפחותיהם לצאת ממעגל קסמים זה. מטרת הקייטנה לעודד את המשתתפים לתזונה נכונה, לכושר גופני ובעיקר להוות מסגרת אטרקטיבית ומהנה לחופשת הקיץ. הקייטנה נערכת בתנאי פנימייה, על מנת לשפר ולהטמיע את הרגלי האכילה בצורה עמוקה ונכונה יותר, בפיקוח דיאטנית ילדים מומחית וצוות המומחים של המרפאה האנדוקרינית מתל השומר. ניהול הקייטנה נעשה בשיתוף עם חברת "דן סנטר", המתמחה בפעילויות ספורט ואטרקציות לילדים.

קייטנה מגוון רחב של פעילויות: משחקי חברה וספורט, שיעורים מקצועיים כגון ריקוד, תיפוף, קפוארה, טאקוונדו, קוסמות ואומנות. ביקורים בפארקים ובבאולינג, מסיבות ערב, בריכה ועוד. במהלך הקייטנה יהיו הילדים שותפים בסדנאות דרמה תראפיה קבוצתיות אשר מטרתן לתת מענה לפן הרגשי, החיוני להצלחת התהליך. אופי הפעילות מובנה ומותאם לילדים, באמצעות תוכנית הדרגתית (ברמת הקושי) ובפיקוח צוות במרפאה האנדוקרינית במרכז הרפואי "שיבא".

הקייטנה מיועדת לגילאי 6-17 אשר יחולקו לקבוצות גיל, כאשר על כל קבוצה אחראים שני מדריכים. בנוסף למדריכים הצמודים, בשטח הקייטנה נמצאים באופן מתמיד רכזים ומדריכים מקצועיים המלווים את הילדים במהלך היום. תנאי הקייטנה כוללים: אוכל כשר, שירותים /מקלחת צמודים לחדר. בפנימייה עצמה חובש ומרפאה ובנוסף לכך צוות בית החולים "שיבא", המלווה את הילדים. לילדים כיסוי ביטוחי בעת השהות בשטח הקייטנה ובעת פעילויות הכרוכות ביציעה משטח הקייטנה.

תאריכי הקייטנה: 12.7-30.7.2010
מיקום: פנימיית ויצ"ו "טכנאות נוף" בפתח-תקווה
2 מסלולים לבחירתכם:
א. תנאי פנימייה - הפעילות כוללת לינה מסודרת במקום במשך כל התקופה.
ב. פורמט מקוצר - א' עד ה' בין 8:00 ל- 18:00, ימי ו' בין 8:00 - 12:30.

לפרטים נוספים ולהרשמה :
יש לפנות ליעל שטנגר-זק, מנהלת הקייטנה -
נייד: 052-8523109, או בדוא"ל: kaytana.indu@gmail.com


מעבר לקטגוריית "ייעוץ זוגי, ייעוץ משפחתי, אימון להורים" במועדון אמא

אין תגובות: