יום שלישי, 13 ביולי 2010

עגלות לתינוק - איך, למה ועד כמה?

אני זוכרת את הימים הראשונים שאחרי הלידה. כל יציאה לזרוק את הזבל נראתה לי כמו מבצע צבאי...
כשהגיעה הפעם הראשונה שהחלטתי לצאת עם התינוקת שלי לסופר, לא האמנתי כמה זה קשה.
אירגנתי אותה (בכל זאת יוצאים להשוויץ), האכלתי אותה, הרדמתי אותה בעגלה, לקחתי את המפתחות, העמסתי כל מה שיכולתי לתיק, את כל שאר הבית דחפתי למטה בסל של העגלה, לכל מקרה שלא יהיה..
יצאתי איתה בעגלה. חזרתי לקחת ארנק.
יצאתי שוב. גיליתי שאני עם פיג'מה. אמנם הייתי 15 ק"ג יותר אבל זו לא סיבה לחשוף את הפיג'מה שלי לכל השכונה. הרמתי אותה מהעגלה ונכנסנו הביתה. באמצע שמעתי קול מיוחד. החלפתי לה חיתול.
התלבשתי, מותשת.
יצאנו לסופר.
שכחתי כבר מה רציתי לקנות אבל המשכתי עם התוכנית.
הסופר היה מרחק 100 צעדים. ללכת לסופר זו פעולה פשוטה שעשיתי כבר אלפי פעמים בעבר.
אבל הפעם, מבצע צבאי הרגיש קטן לעומת המסע הזה...
התנחמתי בעובדה שלא צריך לנסוע באוטו, כי איך למען השם מתארגנים לטיול רחוק מהבית כזה?!

מאז עברו הרבה טיולים בעגלה, הרבה קניות בסופר, הרבה דברים ששכחתי בדרך כי הראש כבר לא מפוקס כמו שהיה...

תמיד אומרים "הלוואי שהיה לי אז את השכל שיש לי היום".
זה נכון על אהבה, זה נכון על התבגרות, וזה גם נכון כשאת דוחפת עגלה כבדה, בידית אחת, עם תינוקת צווחת ביד, בשיא החום... ושואלת את עצמך למה בחרתי דווקא את העגלה הזו?!

עגלות תינוק הן אחד הפריטים החשובים והיקרים שאנחנו קונים בתחילת הדרך. יש אומרים שגברים הכי מתחברים לקניית עגלה לתינוק, אולי כי זה הכי דומה ל"אוטו"... אבל מי שמשתמשת בפועל רוב הזמן בעגלה היא האמא (וגם התינוק). ובפועל, עגלת תינוק היא גם עגלה, גם מיטת תינוק, גם כיסא אוכל לתינוק וגם ספת פעילות לתינוק...

אז איך בוחרים עגלת תינוק? מה חשוב לדעת כשמסתכלים על השפע העצום בתחום עגלות שקיים בשוק?
גם כאן, לכל אחד סדרי עדיפויות שונים שקשורים לאופיו, למקום מגוריו ולשיקולי מחיר ושיקולים אחרים.
אומרים שאין דבר מושלם וזה נכון גם כאן - יש עגלות עם קיפול מאד נוח אבל ידית לא מתאימה, עם משקל כבד אבל מעוצבות פחות וכו'.

הנה כמה נקודות שחשוב לשקול בעת בחירת עגלה, נסו להחליט מראש על אילו נקודות לא תרצו להתפשר וכך ההחלטה תהיה יותר קלה:
* תקופת השימוש בעגלה - עגלות רבות הופכות לטיולון, כשמגיעים לרגע שהתינוק כבר יושב. החליטו האם תרצו עגלה שהיא גם טיולון, או שתתמודדו עם בחירת טיולון בהמשך. בדקו האם הסל קל מגיע עם ו/או מתלבש בקלות על העגלה.
* משקל עגלה - העגלה הופכת לחלק מחיינו לתקופה הבאה. תצטרכו להרים אותה במדרגות (בחוץ ואם יש גם בבית), להרים את העגלה לבגז' של האוטו ולהסתובב איתה בכל מקום. בדקו שמשקל העגלה מתאים לכם.
* נוחות הקיפול והתפעול - גם כאמא וותיקה, אני מגלה שלכל עגלה יש קיפול מיוחד משלה. חשבו עד כמה חשוב לכם שהקיפול יהיה נוח (לי זה היה מהותי). יש עגלות עם קיפול קל ביותר, אפילו ביד אחת. בכל מקרה, אל תקנו עגלה מבלי לבדוק את נוחות הקיפול שלה.
* גלגלי העגלה והתאמה לסביבה - האם אתם גרים בעיר צפופה? במרחב עם שטחים לא מפולסים? האם אתם מכורים לים ותרצו לבלות בחוף עם תינוקכם? בדקו את תאימות העגלה והגלגלים לצרכים שלכם. עגלת 3 גלגלים נחשבת קלה יותר לניווט בעיר.
* גודל העגלה וגובה העריסה - איזו הפתעה לא נעימה להכניס את עגלת התינוק החדשה שלכם לבגז' ולגלות שהיא גדולה מדי... בדקו והתאימו לפני שתרכשו. נושא נוסף הוא גובה העריסה. פעמים רבות ייצא לכם להתכופף ולהרים את התינוק, ללטף אותו כשהוא נרדם או אפילו לחתל אותו בעגלה. שימו לב שגובה האמבטיה מתאים לכם (ולמי שעוד משתמש בעגלה..).
* רוחב האמבטיה והעגלה - האם חשוב לכם שיהיה לתינוק מרחב נוח באמבטיה או שדווקא תרצו לייצר תחושת רחם מחבקת? החליטו מה הגישה שלכם.
* זווית שכיבת התינוק בעגלה - אומרים שהתינוק צריך לשכב על משטח ישר, ב-180 מעלות. אם אתם מתכננים שהייה ממושכת לתינוק בעגלה וזה חשוב לכם - בידקו נתון זה. יש אורטופדים הטוענים שגם זווית של 160 מעלות מספיק בריאה לתינוק.
* כיוון הנסיעה בעגלה - הטרנד היום הוא עגלות שאפשר להפוך בהן את כיוון הנסיעה, פעם פני הילד יהיו אליכם ופעם לכיוון הנסיעה. בשאר העגלות, בדרך כלל, יש חלונית שקופה המאפשרת הצצה לתינוק וגם לכם...
* כביסה וניקיון - בשלב קניית העגלה לא חושבים על (כמות) הכביסות שתעשו בעתיד, אבל תינוקות, מלבד היותם מופלאים, הם גם יצרנים ואוספי לכלוך (פליטות, שאריות אוכל, טיפטופי בקבוק ובהמשך ידיים מלוכלכות). בדקו שכל מה שבא במגע עם התינוק ניתן להסרה בקלות ולניקוי.
* עיצוב... - האם אתם מאוהבי הטרנד, השיק והעיצוב? אל תתפשרו אם כן, עגלת תינוק היא בהחלט אחד האביזרים ש"תענדו" צמוד בחודשים/שנים הקרובות.

רגע של היסטוריה:
בשנת 1733 האדריכל האנגלי ויליאם קנט פיתח דגם ראשוני של עגלת ילדים, כאשר פנה אליו הדוכס מדבונשייר ובקשו לתכנן אמצעי להסעת ילדיו. קנט עיצב סל בצורת קונכייה המוצב על גלגלים, שבתוכו ניתן להושיב ילדים. המתקן עוטר בקישוטים רבים ונועד למשיכה על ידי עז או סוס פוני קטן. השימוש בעגלות ילדים באנגליה הלך וגבר, ולקראת מחצית המאה ה-19 הן הפכו נפוצות מאד. עגלות הילדים של אותם הימים היו בנויות מעץ או קליעת נצרים, וחוברו יחדיו בצירי פליז. משקלן של עגלות אלה היה לעתים רב מאוד, עקב הקישוטים הרבים שעטרו אותן. חלק מדגמי עגלות אלה נשאו שמות של בני משפחת המלוכה וארמונותיהם.
לקוח מתוך הערך: עגלת תינוק בויקיפדיה.

תארו לכם אם האדריכל קנט היה רואה את העגלות של ימינו...


יכול לעניין אתכם גם:
אמ-מליצה: סקירת מוצר - עגלת Surf מבית Silver cross - עיצוב ייחודי, משקל מינימלי וקיפול אגדי. כל מה שצריך לדעת על עגלת סרפ של סילברקרוס ואיפה קונים בהנחת מועדון אמא.
 
עגלות תינוק - פג פרגו, בייבי ג'וגר, סילבר קרוס ועוד... מגוון עגלות תינוק בהנחת מועדון אמא.

אין תגובות: