יום ראשון, 17 באוקטובר 2010

חיסכון לילדים - האם כבר התחלת?

איך זה שהשתכנעתי לא פעם לעשות מנוי לחדר כושר ב-300 ש"ח לחודש (או כמו שאשת המכירות המעולה שלהם אמרה: "תורידי בילוי של סרט וארוחה פעם בחודש והנה כיסית את המנוי") וכל כך קשה היה לי לפתוח תוכנית חיסכון לילדים?
כשהייתי קטנה, בכל יום שישי, סבא קרא לכל הנכדים לחדר העבודה שלו.
עמדנו לפי הגיל, נרגשים ומתוחים, והוא התחיל בחלוקת דמי כיס:
כל אחד קיבל מספר שקלים לפי גילו, כל שקל עטוף בנייר מגולגל וסגור עם סלוטייפ.
כן, סבא שלי היה "ייקה" אמיתי.
הוא נתן לנו לעבוד בפתיחת כל שקל, ולהבין שהוא עבד וחסך כל שקל עבורנו.

בכל מה שקשור לבנק, לקריאת דפי חשבון, ובכלל למילה פיננסיים - הדם יורד לי לרגליים בכל פעם שאני מתקרבת לאזור. קל לי להגיד שזה בגלל שאני אישה, להמציא תירוצי-על כמו: "אני יודעת לכתוב שירים אבל לא לקרוא מספרים" אבל בכל פעם שאני מתמודדת עם מסמך או הצעה שקשורים לכספים פרטיים שלי אני תמיד מייחלת שיירד משמיים איזה מלאך (נאה ואמין) שידבר אלי בשפה שאני מכירה, שיסביר לי "מההתחלה".
פעם אחת כמו שצריך, ואז אני באמת אבין.

פגשתי לאחרונה בחור מקסים (ואב לשני ילדים) ששמו חיליק טפירו. ובשיחה אחת הוא הצליח להרשים, להרגיע ולדרבן אותי בכל הקשור למילים כמו קופות גמל, תיק השקעות ובעיקר תוכניות חיסכון.

לא שאני אומרת שמאז שנהייתי אמא הפכתי חרדה לעתידי קצת יותר. להפך... אני אומרת שמאז נהייתי אמא הפכתי חרדה מאד מאד לעתידי, ויותר מדויק - לעתיד ילדותיי.
אני מאחלת להן שיהיו מאושרות, טובות, חכמות, יפות, חברותיות, מלומדות, נשואות, אמהות, סבתות וסבתות-רבות (ככה אומרים?). אני מאחלת להן שאנחנו, ההורים שלהן, נוכל להעניק להן כל מה שיצטרכו וירצו.

נכון שההוצאות עלו מאז נהיינו הורים, אבל אותה אשת מכירות מחדר הכושר (שראיתי פעמיים בחיים - פעם אחת בעת ההרשמה ובפעם השנייה בביקור היחיד שלי בחדר הכושר...) - היא צדקה. במחיר של הורדת סרט וארוחה, ואולי עוד איזה מוצר או שניים שאני לא ממש צריכה, אפשר לחסוך כסף בכל חודש. ולהבטיח את העתיד של הילדים שלי. וזה לא באמת ייחסר לי - לא בכיס ולא בדפי החשבון.

יש הבדלים משמעותיים בין תוכנית חיסכון בבנק לבין תוכנית חיסכון חוץ בנקאית. יש דברים שלא מספרים לנו - או שאין לנו כוח לשאול - וחשוב שנדע.
חברת טפירו, בניהולו של חיליק הנפלא, שמה לה מטרה להתמקד בתחום תוכניות חיסכון לילדים. אפילו שזה לא תחום ריווחי, אבל יש לו ערך אמיתי. להסביר לאנשים חשיבותו של חיסכון מהי, ולהמליץ איך, כמה ואיפה כדאי לעשות זאת. לייצר תרבות חיסכון.

אם את מרגישה שגם הרגע שלך הגיע ואת מוכנה להתמודד עם הנושא, את מוזמנת להתקשר לצוות טפירו שישמח לענות בעברית (כזו שאנחנו מבינות), ללא התחייבות ועם שירות נעים ומקצועי, על כל השאלות שחשבת עליהן, ואילו שלא ידעת שצריך לשאול...

להתקשרות עם צוות טפירו חייגי: 1-700-500-454
ושיהיה חיסכון קל :-)

אין תגובות: